Företaget som står bakom trendföreläsningen är Mintel – en ledande marknadsundersökningsbyrå inom livsmedelssektorn som i över 40 år har gett branschen kraftfulla och handlingsbara insikter. Varje månad bevakar Mintel 38 000 produktlanseringar och varje dag frågar de tusentals konsumenter om deras åsikter. De samlar meningsfulla observationer från hela världen och håller reda på de senaste trenderna och innovationerna för att ge deras kunder den kunskap de behöver för att bygga ett kraftfullt varumärke eller lansera en framgångsrik innovation på marknaden.
Notera att seminariet kommer att hållas på engelska.
• Konsumenten blir allt mer medveten och ställer högre krav på
företagen, hur de använder resurser, väljer förpackningar och råvaror.
• Matkonsumtionen präglas starkare av miljömässiga och etiska aspekter; köttkonsumtionen spås minska och kött- och mjölk-
produkter från glada djur värdesätts högre.
• Vi tillverkar allt fler produkter av matsvinn.
• Vi vill äta mer hälsosamt; vår mat blir mer personligt anpassad utifrån kroppsscreening och genetik och vi frågar oss vad just jag
ska äta och dricka för att möta min kropps behov.
• 2030 förlitar vi oss än mer på vetenskap och teknik och dess
möjlighet att förse oss med säker och hälsosam mat.
• Vi möter en ”jordbruksrevolution”, med allt mer av hydroponisk och vertikal odling, robotiserat lantbruk liksom butiker som
erbjuder inomhusodlingar för färska produkter.
Anmäl dig på denna länk: https://simplesignup.se/event/167390
Om läget tillåter att träffas så kan det bli så att vi kan arrangera ett möte där vi tittar på seminariet tillsammans.
Linda Elverstig
linda@matvarden.se
070-593 65 32